صفحه اصلی > معاونت تهذيب > نمایش متن کامل خبر 


  چاپ        ارسال به دوست

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه
معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه

مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا (س) ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه کشور گفت: برای سومین بار، مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) ویژه طلاب سراسر کشور و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مسابقه خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) عنوان کرد: این مسابقه شامل حفظ خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) همراه با مفاهیم کلمات نورانی آن حضرت است.

وی تصرییح کرد: علامه سید شرف الدین در کتاب المراجعات خود می نویسد؛ اهل بیت علیهم السلام فرزندانشان را به حفظ خطبه حضرت زهرا (سلام الله علیها) وا می داشتند، آن سان که آنان را به حفظ  قرآن وا می داشتند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه افزود: با توجه به اهمیت اهل بیت (علیهم السلام) نسبت به حفظ این خطبه، به دنبال احیای آن هستیم و با توجه به اینکه مرکز مدیریت حوزه، بودجه‌ خاصی برای این موارد ندارد، خیرین و محبین حضرت زهرا (سلام الله علیها) در این زمینه پیش قدم شدند تا ۱۳۵ جایزه نفیس را به حافظان و برگزیدگان اهدا کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: ثبت نام علاقه مندان از طریق سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه به نشانی http://tahzib-howzeh.com می باشد و متقاضیان برای شرکت در مسابقه به محل هایی که معرفی خواهد شد مراجعه می کنند.

وی افزود: مسابقه ویژه طلاب خواهر و برادر سراسر کشور به همراه خانواده ای آنها از جمله همسران و فرزندان آنهاست و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت معاونت تهذیب مراجعه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان کرد: این دوره از مسابقات در سالهای ۸۶ و ۹۲ برگزار شده است و این سومین بار است که برگزار می شود.

وی اظهار داشت: در گذشته استقبال خوبی از این مسابقات صورت گرفته و تاثیر بالایی داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی عنوان کرد: در این خطبه‌ها، حقایق و معارف ویژه ای وجود دارد و باید آن را حفظ کنیم، از جمله خطبه غدیر، شقشقیه و متقین و زیارت جامعه کبیره از آن جمله است.

وی خاطرنشان کرد: اگر خداوند توفیق دهد مسابقه حفظ این خطبه ها را در دستور کار قرار خواهیم داد تا همه انگیزه یابند نسبت به حفظ این متون نورانی اقدام کنند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه تصریح کرد: مسابقه در یک مرحله برگزار می شود و برگزیدگان به صورت متمرکز و بر اساس امتیاز و در صورت نیاز با قرعه کشی انتخاب خواهند شد و تفاوتی ندارد در هر استان چه تعداد شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: به جوان ها، طلاب و خانواده ها توصیه می شود، ذهن‌های خود را از این مفاهیم نورانی پر کنند و نسبت به حفظ  قرآن، ادعیه و برخی از خطبه های نورانی نهج البلاغه و به ویژه خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها اقدام کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی عنوان کرد: خانواده‌ها و جوانان به این مساله اهتمام ورزند، این امور حافظ بُعد معنوی و اعتقادی انسان می شود و انسان را در مقابل صدماتی که دشمن از طریق فرهنگ و فضای مجازی مورد هجمه قرار می دهد، حفظ خواهد کرد.

ثبت نام


فایل pdf خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها

دانلود پوستر مسابقه حفظ خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها

آیین نامه مسابقه


 



١٢:١٧ - 1398/11/21    /    شماره : ٤١١٢٠٨    /    تعداد نمایش : ١٧٣٦٧


نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1398/12/10 11:42
0
5
سلام ...مکان مسابقات قرار بود امروز گذاشته شه پس چرا هنوز مشخص نشده

باسلام به دلیل بیماری کرونا تاریخ برگزاری مسابقات به 28 فروردین 99 موکول گردید .


کاربر مهمان
1398/12/07 10:49
1
1
سلام علیکم لطفا مهلت ثبت نام را تمدید کنید.

سلام علیکم به دلیل درخواست مکرر علاقمندان ثبت نام مسابقات تا پایان اسفند 98 ادامه دارد .


کاربر مهمان
1398/12/07 0:35
0
7
سلام با توجه به اوضاع نابهنجار ویروس کرونا، امتحان چگونه برگزار میشود؟ با تشکر

باسلام در صورت تغییر زمان مسابقه اطلاع رسانی خواهد شد .


کاربر مهمان
1398/11/26 12:13
0
0
باسلام من طلبه(برادر)هستم. منظور از مرکزمربوطه چیست؟؟

سلام یعنی در کدام مرکز مشغول به تحصیل هستید .


کاربر مهمان
1398/11/25 15:58
1
2
سلام علیکم. تشکر فراوان از مسابقه ی بسیار پرمحتوایتان. ببخشید آیا از کلماتی که در پاورقی ذکر شده و معنی دقیق آنها معین شده نیز سوال می‌آید؟

سلام علیکم بعد از پایان ثبت نام با معاونت تهذیب حوزه های علمیه مدیریت قرآن و حدیث تماس حاصل نمائید


کاربر مهمان
1398/11/25 13:34
1
0
با سلام، آیا امکان ثبت نام مادر طلاب نیز وجود دارد؟ اگر امکان دارد گزینه مادر طلبه وجود ندارد! همسر و فرزند هست! لطفا راهنمایی فرمایید.

سلام مسابقه فقط برای همسر و فرزندان طلاب می باشد


کاربر مهمان
1398/11/23 20:43
0
0
چرا مسابقہ باسالہا وقفہ برگزار میشود???!! لطفا هرسالہ با هر تنوعی ھم کہ شدہ برگزار کنید۰ باتشکر فراوان۰
کاربر مهمان
1398/11/23 20:38
0
0
با سلام لطفا صوت خطبہ را با همکاری یکی از اساتید کشور در اختیارما بگذارید زیرا اگر از حافظان بپرسید حفظ بدون استماع ترتیل وجود ندارد!
کاربر مهمان
1398/11/22 22:54
0
0
باسلام و تشکرازشماخوبان سوالی داشتم من یکبارثبت نام کردم ولی متاسفانه کدپرونده رابجای کدطلبگی نوشتم و مجددباکدطلبگی شرکت کردم آیاقبول است چکاربایدبکنم؟

سلام علیکم مشکلی ندارد انشاءالله


کاربر مهمان
1398/11/22 15:54
0
0
با سلام و خسته نباشید میخواستم بپرسم سوال تشریحی هم داره

سلام علیکم سوالات تستی می باشد


کاربر مهمان
1398/11/22 13:38
0
0
در ثبت نام فرزند شماره ملی فرزند باید ثبت شود یا طلبه که پدر باشد؟ منظور از کد طلبه شماره پرونده مرکز مدیریت است یا شماره مرکز خدمات؟

سلام شماره ملی فرزند نوشته شود و کد طلبه منظور شماره پرونده مرکز مدیریت می باشد


کاربر مهمان
1398/11/21 9:18
0
0
باسلام،،به‌صورت‌تستی‌امتحان‌میگیریدیاشفاهی

سلام سوالات بصورت تستی و کتبی می باشد .


کاربر مهمان
1398/11/20 12:35
0
0
سلام اگر صوتی خطبه فدکیه رو هم بزارین ممنون میشویم چون صوتی های خطبه رو خودمون دانلود کردیم با متن مسابقه تفاوتهایی دارد.متشکرم
کاربر مهمان
1398/11/20 4:40
0
2
سلام ببخشیدهمین پی دف که گذاشتین حفظ کنیم کافیه؟

سلام بله کافی است


کاربر مهمان
1398/11/19 21:22
0
1
ببخشید فقط متن فارسی رو حفظ کنیم؟؟یا متن عربی شو؟؟

سلام متن عربی با ترجمه حفظ شود


کاربر مهمان
1398/11/16 14:56
2
2
سلام و ادب...ببخشید طلبه هایی که ترم اولشونه و هنوز کدتحصیلی طلبه دریافت نکردند باید چیکار کنند؟؟

سلام علیکم طلاب پایه یک با کد موقت ثبت نام نمایند در صورت نداشتن کد موقت با 5 تا یک ثبت نام کنید


کاربر مهمان
1398/11/16 11:10
1
1
سلام ممنون از زحماتتون...برای حفظ این خطبه هدیه تعیین کردید یا خیر؟؟؟

سلام علیکم همانطور که در خبر ذکر شده است به قید قرعه به 135 نفر از ممتازین جایزه تعلق خواهد گرفت


کاربر مهمان
1398/11/15 15:45
1
1
سلام میخام ببینم همسر و فرزندان طلاب خانم می توانند شرکت کنند؟

سلام بله


کاربر مهمان
1398/11/15 12:41
0
0
با عرض سلام می خواستم مطمئن شوم که ثبت نام در سامانه شده ام یا نه

سلام علیکم اگر در پایان ثبت نام پیغام ثبت نام شما با موفقیت انجام شد را مشاهده نمودید ثبت نام انجام شده است


کاربر مهمان
1398/11/15 12:23
0
0
مسابقه عالی وپر برکتی است بیشتر مارا با اخلاقیات ان حضرت اشنا میکند که چگونه دختری برای پدر وهمسری برای شوهرش ومادری برای فرزاندانش والگویی برای ما شیعیان بود
کاربر مهمان
1398/11/15 11:54
1
0
امتحان کی برگزار میشود؟؟؟؟؟

سلام همانطور که در خبر آمده است 15 اسفند


کاربر مهمان
1398/11/15 11:22
1
0
سلام ببخشید فایل پی دی اف وآیین نامه برایم بازنمیشود چکارکنم؟

سلام بررسی شد مشکلی ندارد


کاربر مهمان
1398/11/15 10:58
0
0
با سلام و عرض ادب ممنون از این مسابقه خوبی که گذاشته اید که باعث شده بیشتر با خطبه بی بی دو عالم آشنا شویم...عارضم به خدمتتان که بزرگواری کنید اگه در استانها تعداد شرکت کننده به حد نصاب هم نرسید و حتی یک نفر هم شرکت کرد لطف کنید با مرکز حوزه های علمیه استانها هماهنگ شوید امتحان در استانها برگزار شود چون حقیقتا امکانش نیست برای شرکت در امتحان به قم بیاییم.ممنون
کاربر مهمان
1398/11/15 10:19
2
1
باسلام, اگه شهری که انتخاب کردم به حدنصاب نرسد میتوانیم جایی که درهمان استان باشدشرکت کنیم?

سلام بله مشکلی ندارد


کاربر مهمان
1398/11/13 12:39
1
1
باسلام وخسته نباشیدوباتشکرازاین عمل خیروخداپسندانه کاش سفرکربلاهم داشتیدخدااجرتون بده،درضمن چطورمی تونیم اطلاع داشته باشیم برای آزمون ومحل آزمونمون.باتشکراززحمات شما🌹

با سلام ممنون محل آزمون از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد


کاربر مهمان
1398/11/13 11:35
1
2
سلام.خسته نباشید.خانم بنده طلبه نیست من از طرف مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران ثبت نام کرده ام.آیا درست هست.با تشکر

سلام درست است انشاءالله


کاربر مهمان
1398/11/10 11:25
0
0
ببخشید من طلبه ام یه سوال داشتم اونم اینکه می‌شود خواهرم در این مسابقه ثبت نام کند؟

سلام متاسفانه خیر فقط پدر ، مادر ، همسر و فرزندان می توانند ثبت نام کنند


کاربر مهمان
1398/11/08 16:38
0
0
سوالات عربی هست یا فارسی؟؟

سلام سوالات فارسی است اما متن عربی هم دارد .


کاربر مهمان
1398/11/07 20:16
0
0
سلام علیکم طلاب پایه اول که کد تحصیلی ندارند می توانند شرکت کنند؟

سلام علیکم طلاب پایه یک با کد موقت ثبت نام نمایند در صورت نداشتن کد موقت با 5 تا یک ثبت نام کنید


کاربر مهمان
1398/11/07 15:34
0
0
سلام خسته نباشید.. ممنونم بابت این گونه مسابقات... اگر هر کسی در شهرستان خودش امتحان بده خیلی خوب و عالی است... با تشکر از لطف شما

سلام اگر تعداد شرکت کنندگان در شهرستان به حد نصاب برسند امتحان همان جا برگزار می گردد .


کاربر مهمان
1398/11/06 23:17
0
1
سلام اگر هرکسی تو شهرستان خودش برگزار بشود عالی میشه. اطلاع رسانی شما درحوزهای علمیه خوب نیست.. بیشتر تبلیغ کنید. ممنونم از لطف شما
کاربر مهمان
1398/11/05 23:48
0
0
با عرض سلام و تشکر بابت برگزاری این چنین مسابقاتی، بنده طلبه نیستم و جزو خانواده طلبه هم نیستم، ولی دوست دارم شرکت کنم، امکان هست برای افراد غیر هم بذارین همچین مسابقاتی را؟ با تشکر
کاربر مهمان
1398/11/05 21:1
0
0
سلام ببخشید خطبه رو ازکجا باید تهیه کنیم ؟؟.

سلام !!!


کاربر مهمان
1398/11/05 15:35
1
5
سلام .بنده طلبه خارجی هستم و طلبه جامعه المصطفی به جای کد ملی شماره گذرنامه را نوشتم ولی ثبت نمی شه و اشتباه نشون میده.لطفا راهنمایی کنید .ممنون

باسلام بررسی گردید مشکلی از جهت ثبت نام وجود ندارد.


کاربر مهمان
1398/11/05 14:40
0
1
سلام از کجا معلوم می شود کہ فرم من ثبت شدہ۔ھیچ کد یا رمز یا رسید نیامدہ۔

باسلام بعد از پرنمودن فرم ثبت نام پیغام ثبت شما با موفقیت انجام شد می آید.


کاربر مهمان
1398/11/05 14:14
0
0
سلام و عرض ادب فارغ التحصیل ها هم می توانند شرکت کنند یا طلاب در حال تحصیل؟

سلام کسانی که کد طلبگی داشته باشند می توانند ثبت نام نمایند


کاربر مهمان
1398/11/04 20:52
0
2
سلام.خسته نباشید.امتحان در حوزه برگزار میشه یا نه در مرکز استان؟

باسلام مکان مسابقه در هر استان متعاقبا اعلام می گردد.


کاربر مهمان
1398/11/04 11:38
1
1
با سلام و خسته نباشید برای مسابقه باید متن عربی رو حفظ کنیم یا مسابقه مفهومی و از معنی هست؟

باسلام مسابقه از متن عربی و ترجمه فارسی می باشد


کاربر مهمان
1398/11/03 8:26
0
2
سلام خسته نباشید.کد تحصیلی طلبه چی میشه.در پر کردن این قسمت با مشکل مواجه شدیم

سلام هر طلبه ای کد تحصیلی دارد همان را وارد کنید اگر خودتان طلبه نیستید شماره طلبگی خانواده ( همسر یا پدر یا مادر ) را وارد نمائید .


کاربر مهمان
1398/11/02 10:18
2
1
با عرض سلام وخسته نباشی تقدیر وتشکر میکنم بابت این کار خیر وخداپسندانه اگر لطف بفرمایید صوت را هم بفرستید مچکرم می شوم از خداوند توفیق روز افزون را برای شما خواستارم باتشکر
کاربر مهمان
1398/11/02 9:47
0
0
سلام علیکم‌ بنده طلبه جامعه المصطفی هستم ، چون افغانستانی هستم کد ملی ندارم ، جهت شرکت در مسابقه حفظ خطبه چه کد یا شماره ای رو وارد کنم؟

باسلام طلاب خارجی بجای شماره ملی ، شماره گذرنامه را وارد نمایند


کاربر مهمان
1398/11/02 6:17
0
4
ممنون از برگزاری اینگونه مسابقات
کاربر مهمان
1398/11/01 19:49
2
8
سلام من طلبه نیستم ولی دوست دارم دراین مسابقه شرکت کنم ؟چه کنم؟
کاربر مهمان
1398/11/01 19:32
0
5
سلام وعرض ادب همچون مسابقانی بسیار ارزنده و قابل تقدیراست اما متاسفانه هیچ گزینه ای برای اتباع خارجه وجودندارد ،درحالی که بیش از۳ میلیون اتباع خارجه دراین کشوراسلامی زندگی میکند .

سلام علیکم با توجه به استقبال طلاب بین الملل از این مسابقه در حال برنامه ریزی جهت شرکت آنها نیز می باشیم که متعاقبا اعلام خواهد شد


کاربر مهمان
1398/10/30 0:48
8
6
سلام مدت زمان ثبت نام با توجه به اهمیت موضوع واقعا کم هست. لطفا تمدید کنید
کاربر مهمان
1398/10/29 15:30
2
8
سلام خسته نباشید ممنونم از زحماتتون در راستای قدم گذاشتن به این وادی نورانی چرا ثبت نام سایتش مسدوده خواهشاً رسیدگی بفرمایید التماس دعا

باسلام در برخی از استانها مشکل فنی ارتباط با اینترنت بود که الحمدالله حل شد .


نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج